Pallkrage och odlarglädje

I helgen åkte jag till Plantagen och handlade (4 st) hallonbuskar och (2 st) aubergineplantor vilka jag sedan planterade i pallkragen som jag inhandlade på Bauhaus. Jag fick lov att åka till Willy’s tre gånger för att inhandla 200 L planteringsjord till pallkragen. Saknar man både bil och körkort som jag gör så får man vara kreativ när det gäller att forsla hem saker på bussen vilket är en rolig utmaning. Jag har bestämt mig för att skaffa mig ännu fler pallkragar så att jag kan odla mer här hemma och dessutom på ett ekologiskt sätt. Ett av mina motton rörande livsmedel är att äta så ren mat som möjligt så långt min plånbok tillåter.

image

Kommentera

